Plodiny pripravené na ťažbu v tomto roku boli vysadené v roku 2013, dlho pred zvolením prezidenta Trumpa, nieto ešte predtým, než začal obchodnú vojnu s Čínou.
Ale začiatkom tohto roka, po tom, čo vláda Trump začala uplatňovať sadzby na čínsky vývoz do USA, Čína uvrhla odvetné dovozné poplatky na množstvo amerických výrobkov vrátane ženšenu. Pre Will Hsu to bolo veľmi bolestivé.
„Zvyčajne pridávate 15% na platnú sadzbu 7,8% na ženšen plus DPH, takže v podstate hovoríte o 30% sadzbách,“ hovorí, keď stojíme v oblasti ženšenu.
„Je to veľmi ťažké, často to je marža na vašich produktoch, a ak nemôžete urobiť takú maržu, pýtate sa sama seba, prečo som aj v tomto obchode?“
Ale nielen vývozcovia, ktorí sú postihnutí tarifami.
Dick Okray prevádzkuje obrovskú poľnohospodársku a spracovateľskú spoločnosť vo Wisconsine. Máloktoré z jeho produktov sa nevyváža, takže si možno myslíte, že tarify sa ho nedotýkajú, ale vy by ste sa mýlili.
Je to preto, že pán Okray kupuje zariadenie na čistenie, triedenie a balenie miliónov dolárov za jeho obrovské podnikanie s zemiakmi.
„Každý kus vybavenia je úplne nový, vložený do posledného roka,“ vysvetľuje.
Každý masívny stroj má v sebe tony ocele a hliníka, takže vyššie dovozné tarify na týchto kovoch spôsobujú, že jeho stroje sú drahšie.
„Je s tým veľmi málo,“ hovorí. „Ľudia vám hovoria, že na oceľ bude príplatok a pýtate sa, koľko to bude, a oni len hovoria, že nevedia.“
V meste Plymouth v meste Wisconsin, ktoré slávne vyhlási, že je hlavným mestom sýra, problémy s tarífami sú úplne odlišné.
Sartori, veľký výrobca syrov, má závod v centre mesta, ktorý sa zameriava na vývoz.
Zariadenie zahŕňa obrovské pivnice, kde sa syry dokončia marinovaním vo víne alebo pokryté mletým korením.
Spoločnosť strávila roky a milióny libier, ktoré sa rozpadli na zahraničné trhy len preto, aby našli nové tarify, zničili jej zisky.
Predseda spoločnosti, Jeff Schwager, hovorí, že tam jednoducho visia.
„Trvalo niekoľko rokov, kým sme sa dostali na polici s potravinami v Mexiku, takže sme si mysleli, že nemáme inú možnosť než absorbovať odvetné tarify a dúfame, že budú krátke, a dúfajme, že potom budeme môcť rozvíjať podnikanie.“
Tieto dodatočné náklady sa nakoniec prenesú na spotrebiteľov, nakoniec musia platiť viac. Koniec koncov, tarify sú dane, ktoré spôsobujú ceny.
Prezident Trump sľubuje, že jeho stratégia obchodnej vojny by mohla znamenať krátkodobú bolesť, ale zabezpečila by dlhodobý zisk a priniesla pracovné príležitosti a prosperitu späť do USA. Napriek tomu v najväčšom meste Wisconsin, Milwaukee, sa stalo opak.